BenVEM: Koga ali kaj raziskujete?

2364 ogledov

Ciljna skupina?
Primarni podatki?
Sekundarni podatki?

BenVEM frajer poučuje…

Pri pripravi vaše empirične raziskave se morate najprej vprašati, koga ali kaj boste raziskovali? Kdo je vaša ciljna skupina (npr. upokojenci) ali raziskovalna enota (npr. plakat)?

  • Ciljna skupina (ang. Target group) je skupina ljudi, od katere v raziskavi želimo zbrati/pridobiti podatke. Tej skupini so običajno skupne določene karakteristike, največkrat demografske lastnosti (kot so spol, starost, regija).

Z odgovorom na to vprašanje boste tudi izvedeli ali bo vaš empirični del temeljil na osnovi primarnih ali sekundarnih podatkov.

  • Primarni podatki (ang. Primary data) so podatki, zbrani za namen raziskave oz. zbrani v določeni raziskavi.
  • Sekundarni podatki (ang. Secondary data) so že zbrani oziroma obstoječi podatki, ki so bili zbrani v različne namene in ne izključno za namen naše raziskave.

Če boste našli ustrezne sekundarne podatke za vaš cilj raziskave, je pred vami praktično le analiza podatkov in priprava rezultatov. V kolikor te sreče ne boste imeli (kar se sicer v praksi pogosto zgodi), je pred vami več dela in odločitev. A svetla stran vaše zgodbe je – raziskali boš nekaj novega, nekaj kar ni raziskal še nihče! Zato boste večji frajer kot kolegi, ki uporabijo sekundarne podatke 😉

Če potrebujete pomoč…

Oglasite se, ko boste imeli vprašanja ali dileme. Pomagamo z nasveti ali s konkretnimi rešitvami. Tudi vaši kolegi so se s podobnimi težavami obrnili na nas in zaključili študij z nasmehom.

BenVEM (Knjigožer s fotografskim spominom. Zadolžen za razlaganje terminov s področja anketnih vprašalnikov, statističnih analiz in empiričnih raziskav.)